Pääsiäinen on myöhässä, mutta minä olin aikainen. Keittiön tummasävyiset verhokapat tuntuivat niin talvisilta. Niinpä etsiydyin NetAnttilaan. Ihastuin ensi näkemältä Vallilan Virvon varvon –kuosiin. Tilasin kolme verhokappaa keittiöni noin kolmeen ikkunaan (on vähän epävarmaa missä kohdin keittiö muuttuu eteisaulaksi).

Sain pakettini ja aloin iloisesti vihellellen silittää, rypyttää (niissä on tuo rypytysnauha valmiina) ja ripustaa verhoja ikkunoihin, jotka olin (jopa) pessyt. Kaikki verhoissa olevat pahvivyötteet viskasin roskiin ja sitä myöden lämpökeskuksen pesään. Mitäpä niillä enää tekisin.

Kun kaksi kappaa oli ripustettu ja aloin silittää kolmatta, jouduin oikein siristämään silmiäni. Voiko tämä olla totta? Verhon siniset höyhenet olivat tummansinisiä! Eivät siis turkoosinsinisiä, kuten kahdessa muussa. Ihan iski masennus. Miten tätä aina tapahtuu juuri minulle? Minä en millään jaksaisi. En millään!

Keräsin voimiani kolme päivää ennen kuin aloin jonottaa Anttilan asiakaspalveluun. Sekin oli maksullinen. Palvelurouva oli sitä mieltä, että minun pitää palauttaa sininen verho ja pyytää tilalle turkoosi. Yritin selittää, että tätä verhoa on vain yhdessä värissä: multi. Palvelurouva valisti minua, että monia Vallilan verhoja valmistetaan eri värisinä (suuri uutinen), enkä voi mitenkään tietää, vaikka tätä kyseistä verhoa olisi myös tummansinisenä. Piipitin väliin, että kun muut höyhenet ovat ihan saman värisiä kaikissa verhoissa. Se ei todistanut mitään. Aloin todella kyllästyä keskustelumme sävyyn. Kysyin, voisinko ottaa yhteyttä suoraan Vallilaan. En mitenkään. Heillä ei ole asiakaspalvelua yksityisasiakkaille. Minun pitäisi nyt vaan kiltisti toimittaa verho heille ja toivoa, että saisin tilalle oikeanvärisen ja että se tapahtuisi pääsiäiseen mennessä. Mitä suuresti epäilin. Kiitin palvelurouvaa ja sanoin, että ratkaisisin tämän ongelman jotenkin. Vaikkapa etsimällä kaupan, joka myy kyseistä verhoa ja ostamalla sieltä itselleni neljännen verhon. Ainakin saisin itse valita värin.

Siltä istumalta menin Vallila Collectionin nettisivuille. Valitsin henkilötiedoista umpimähkään yhden, jonka titteli loppui päätteeseen  -päällikkö. Lähetin hänelle sähköpostin. Kerroin ongelmani harvinaisen selkeästi ja lyhytsanaisesti ja pyysin apua.

Vastaus singahti ruudulleni melkein heti. Verhoa ei todellakaan ole kuin yhdessä värissä ja tapaus oli käsittämätön. Heidän on heti annettava palautetta tuotantoon ja itse nähtävä nämä kaikki kolme verhoa. He pyysivät minua palauttamaan verhot asiakaspalautuksena suoraan heille. He pyysivät postiosoitteeni, jotta voisivat välittömästi lähettää minulle uudet verhot. He pyysivät anteeksi.

Uudet verhokapat ovat nyt minulla ja kaikki samanvärisiä. Ne eriväriset ovat heillä ja ne on toimitettu tehtaalle tutkittavaksi. Minä olen tyytyväinen. Ehkä hekin ovat tyytyväisiä. Näin toimii vastuullinen kuningatarkuluttaja.  

Virvon%20varvon%20-verhot%20004-normal.j