Löytyihän se tämäkin repliikki erään pienen vihertäväkantisen ruutuvihon sivulta. Muistin kyllä sen jonnekin ylös merkinneeni, mutta yhtään en muistanut mihin. Tämä on siis erään uneni loppurepliikki, jonka lausui mustiin pukeutunut aatelismies näyttämöllä, jossa minäkin taas kerran olin. Vaikuttavuudellaan tämä lause mykisti koko kesäteatteriyleisön ja herätti minut kauhealla kiireellä sitä muistiin merkitsemään. Tämä tapahtui 17.4. vuonna, jota muistiinpanoni ei valitettavasti kerro. Kuka sitä nyt unenpöpperössä vuosilukua miettisi, hyvä kun selvittää itselleen päivämääränkin.
 
Näitä vihkoja ja omituisia merkintöjä löytyy vaikka miten, kun yrittää siivota työhuonettaan. Tänä iltana olen käsitellyt vajaan neliömetrin kokoisen alueen ja olen joutunut tyhjentämään paperisilppurin jo monta kertaa. Säälimättä olen työntänyt sen teriin monenlaista paperiarkkia. Siinä on mennyt niin tekstiä kuin kuvaakin. Parempi tuhota itse kuin jättää jälkipolvet pähkäilemään onko kyseessä säästettävä taideteos vai tuhottava roska.
 
Siivoaminen olisi paljon helpompaa, jos selän takana norkoilisi pikkusisko, jolle kelpaisi kaikki ylimääräinen. Miten suuria aarteita sainkaan käsiini, kun veljet siistivät kaappejaan. Muistan vielä värikkäät messuesitteet, jotka tuoksuivatkin niin hyvältä, että niitä piti tämän tästä nuuhkaista. Kannoin ne omaan pesääni kuin kiiltävän lusikan löytänyt harakka.
 
Tässä nyt siirtelen omiani hyllystä toiseen ja pähkäilen jätänkö paikoilleen, silppuanko pesään vai heitänkö Vie mitä haluat-laatikkoon siinä toivossa, että joku ne ottaisi mukaansa. Tällä vauhdilla inventaarioni tulee kestämään vuosia. Sen jälkeen mieli on jo takuulla ihan jäniksennahalla!
 
Samainen mainittu vihko sisälsi myös tämän:
 
Olen: Riitta
Haluan: romantiikkaa
Minulla on: ruutuvihko
Pelkään: ruuanvalmistuskursseja
Pohdin: resolventtejä (vitsivitsi)
Rakastan: ruisleipää
Lupaan aina: rymytä
Minä en ole: ruttuinen (kovin paljon)
Laulan: rohkeasti
En ole aina: rouvamainen
Eläin, jota muistutan: riikinkukkokehrääjä
Äidinkieleni: rutina
Kopioi omaan statukseesi ja vastaa oman etunimesi ensimmäisellä kirjaimella.
 

Tämä lienee luonnos facebookiin, mutta voitte ottaa onkeenne täälläkin. 

.