Ystävämme Vuodatus, joka tätäkin blogia auliisti ylläpitää, yllytti tuolla hallintasivullani tekemään blogista paremman. Uteliaisuuttani kurkkasin miten se tapahtuu. Poistamalla mainokset! Siinä olen kyllä samaa mieltä. Mutta kun niiden poistosta minun pitäisi maksaa 35 euroa per vuosi! Siis Vuodatus myy mainostilaa. Mainostajat maksavat siitä. Jos en anna tilaa mainoksille, niin minä maksan. Mutta minulle, joka hiki päässä kirjoitan ja houkuttelen ihmisiä sivuille altistumaan mainonnalle, ei kukaan maksa mitään. On se niin väärin.
 
Hauskaa kylläkin on seurata, miten äkkiä Google-mainokset reagoivat kirjoituksiin. Olin hädin tuskin saanut julkaistuksi postauksen, jossa kerroin verkolle kiipeävästä krassistani, kun jo jutun loppuun oli ilmestynyt ”Kasvihuoneiden Huipulta, Tyyliä Ja Näyttävyyttä”. Ja vielä kaikki sanat varmuuden vuoksi isolla alkukirjaimella. Tuli ihan olo, että halveeraavat nyt jotenkin krassiani, joka ei yhtään mitään olekaan, vaikka huipulle yrittääkin. Höh.
 
Markkinaoikeus on kieltänyt Valiolta mainoslauseen ”Lisää makua – älä vettä”. Siinä kun viitataan kuulemma epäsuorasti Unileverin kasvisrasvasekoitteisiin? Tätä minä en oikein ymmärrä. Jos mainoslause kuuluisi ”Lisää makua – älä kasvisrasvasekoitetta”, niin sitten paremmin ymmärtäisin. Miten se Unilever siitä veden mainitsemisesta loukkaantuu?
 
Aikoinaan Valiolta evättiin oikeus myydä tuotetta nimellä Voimariini, kun se ei kuulemma ollut voita. Siitä tehtiin sitten Oivariinia kysymättä ollenkaan mitä Oivat nimestä pitävät. Jos minä olisin ollut Valiolla sejokujokanimistävastaa- henkilö, niin minä olisin ihan kirkkain silmin sanonut, ettei nimessä puhuta voista ollenkaan, vaan voimasta. Ei kai voima-sanan käyttöä voisi kieltää. Minä ainakin käyttäisin voimasanoja, jos minulta kieltäisivät. Niih.

 

.