Alan nyt olla ihan kypsä tämän ääkkösongelmani kanssa. Olen rasittanut sillä jo yhden illan ATK-tukihenkilöäni, mutta hänkään ei pysty auttamaan. Siis kun blogeihin laittamissani kommenteissa eivät äät ja ööt toimi. Joskus niiden tilalle tulee hepreaa, joskus neliöitä ja kun kokeilin Firefoxilla tuli kysymysmerkkejä. 

Joskus käy niin, että kun laitan oman kommenttini, myös muista kommenteista häipyvät ääkköset, vaikka ne siihen asti olivat ihan ok. Tämä saa minut tuntemaan itseni suorastaan pahantekijäksi! Toisinaan taas omat kommenttini näkyvät aivan kunnolla, mutta muiden kommentit eivät.
 
Kun sain Vuodatuksen tuen tajuamaan millaisesta ongelmasta on kysymys (se ei ollut helppoa, koska heidän katsoessaan samoja kommentteja, siellä äät ja ööt olivat kiltisti sijoillaan) he vastasivat minulle, että toiset käyttävät kirjoittaessaan ISO-8859ää ja toiset taas UTF-8aa ja jos jommankumman tuki puuttuu, niin käy näin???
 
Minulla ei ole aavistustakaan kumpaa minä käytän, ja onko niillä tukea tai ei. Tietääkö joku muu? Jos en nyt käy kovin innokkaasti blogeissanne kommentoimassa, se ei johdu siitä että olisin menettänyt mielenkiintoni. Se johtuu siitä, että olen epätietoinen, kiukkuinen, kyllästynyt, syyllisyydentuntoinen, ärsyyntynyt, onneton, vihainen ja vittuuntunut.
 
Pitaisiko minun opetella ilmaisemaan itseani talla tavalla kayttamatta noita kirottuja kirjaimia?
 
.