Koska on suvi ja lavatanssien kulta-aika, pukeudumme fiftari-mekkoon (miesten ei tarvitse) ja palaamme hetkeksi tähän postaukseen.
Juha on ansiokkaassa kommentissaan kyseiseen kirjoitukseen antanut uskottavan selityksen sanalle, jonka toistuvasti kuulin väärin. Kyllä sitä näykyttämistä jo ihmettelinkin. Kertosäkeistö alkaa tietenkin sanoin: ”Kun suusta suuhun ELVYTIT mua…”
 
Tämän nyt tietäen asetin ceedeen autostereoihini ja asennoiduin jo etukäteen kuulemaan lyriikat oikein. Ja miltä se sitten kuulosti?
 
”Kyn syystä syyhyn älllvytit mua…”
 
Vaihtoehdot ovat nyt vähissä ja nämä:
 
A)    Korvissani on jotain vakavasti vialla. Olen kyllä raaputellut niitä tulitikun terävämmällä päällä, kun ne ovat kutisseet, mutta älkää kertoko tätä lääkärilleni, joka kirjoittaa tarvittaessa reseptin paikallisantibioottiin.
B)    Korvieni välissä on jotain vakavasti vialla. Tämä tuntuu todennäköisimmältä, mutta ei hätiköidä.
C)    Kiken olisi ärtikylöitävä hyölellisemmin vökäälit.
D)    Maailmankaikkeus yrittää tälläkin keinolla sähköttää minulle, että minun on välittömästi lopetettava Kike Elomaan äänitteiden kuuntelu ja sensijaan keskityttävä artisteihin, joita rakastan. Niin teenkin.
 
 
 
Aloitetaan vaikka tästä.
 
.