Jälkeen sen joulukuisen päivän, jolloin kotiimme raahattiin vastusteluistani huolimatta tv-vastaanotin viiden televisiottoman vuoden jälkeen, olen saanut paikatuksi monta aukkoa sivistyksessäni ja yleisessä tietoustilassani.

Jo tuon mööpelin koeajon aikana, joka ajoittui itsenäisyyspäivään, satuin näkemään miten eräs ns. mentalisti kellisti erään ns. poliitikon. Siinä hetkessä tiesin olleeni oikeassa ja ehdotin, että tuo musta taulu saman tien kärrättäisiin ulos huushollistamme. Tunsin nähneeni jo ihan tarpeeksi.

Mainostauot ovat pidempiä kuin menneisyydessäni. On käynyt jopa niin, että olen kaupallisten tiedotteiden aikana unohtanut mitä ohjelmaa olen katsomassa. Pitäisiköhän tästä huolestua?

Näin ohjelman, joka kertoi venäläisnaisista Amerikassa. En tiedä mille kohderyhmälle tämä ohjelma oli suunnattu, tuskin minulle ainakaan. Mutta opin sieltä uuden dieetin. Parikymppinen nainen oli perustanut oman mallitoimiston ja järjesti ensimmäistä muotinäytöstään. Hän evästi – jos sitä sanaa nyt tässä sopii käyttää – mallejaan seuraavasti: ”Juokaa aamiaiseksi vettä, lounaaksi vettä ja päivälliseksi vettä. Jos pyörrytte, nouskaa ylös ja juokaa vettä!”

Sitten on tämä Sinkkulaiva. Siinä räjähtäneen näköiset, ylipainoiset yksinhuoltajaharmaahiirulaiset menevät risteilylle löytääkseen sieltä komean, älykkään citymiehen (maalaisjuntit eivät kelpaa), josta näkee, että hän pitää huolta itsestään. Eikä mies missään nimessä saa muistuttaa heidän lapsensa isää, sillä siitä miehestä ei ole ”oikein mihinkään”. Miehen pitäisi olla espanjalainen tai kiinalainen, tai ainakin hänellä pitäisi olla vinot silmät. Erään miehenetsijän mielestä miehellä ei ole mitään mahiksia, ellei hänellä ole ”maneerit kohdallaan”. Onnea vaan matkaan itse kullekin sinne rakkauden aalloille!

Eräältä ravintotieteilijältä opin, että jos haluaa syödä terveellisesti, pitää omenat kuoria. Niin olen aina tehnytkin, jos olen joutunut ulkomaisia omppuja kotimaisten puutteessa syömään. Mutta pointti on se, että kuoret syödään, ei sisuksia! Kaikki tärkeät ravintoaineet ovat kuoressa ja heti sen alla. Loppu on pelkkää sokerimössöä.

Viime päivinä olen saanut silmäsärkyä säätyttöjen ja vähän muidenkin uudesta kevätlookista. Mitä pitäisi ajatella tuosta sähkönsinisen ja kirkuvan punaisen yhdistelmästä, mikä nyt näyttää olevan muotia? Jos se jonkun silmään näyttää kauniilta, niin ilmoittautukaa!

Olen luultavasti pakotettu lisäämään tänne blogiini uuden kategorian – vai mitä tageja ne nyt ovat – jossa käsittelen tv-tarjontaa. Näin alas tässä on vajottu.