Miksi pankkikorttini uusitaan? EU ei enää hyväksy rinnakkaiskortteja. Kaksi henkilöä voi nostaa rahaa samalta tililtä, mutta ei samalla tunnusluvulla. Minä olen se rinnakkainen ja joudun nyt siis leikkaamaan taas kerran korttini kahtia ja opettelemaan uuden tunnusluvun. Blääh!

Miksi hän saapui luokseni haamuna? Siksi, että hän oli luvannut saapua. Löysin nimittäin sen kertomani vihon, johon opistokaverit kirjoittivat värssyjään.  Juuri tämä kyseinen kaveri oli kirjoittanut sen laulunpätkän. Ja menneenä kuutamoyönä hän nyt kai toteutti lupauksensa, koska oudosti jostain mieleeni hiipi. Muitakin mukavia muistoja vihosta löytyi, luokanvalvojamme P. Yrjölä (maailman ainakin toiseksi fiksuin opettajamme Pena, voi missä sinäkin olet?) oli kirjoittanut minulle ytimekkäästi: "Ole aina pikkuinen ja pirteä ja itsepäinen." Noita kahta ensimmäistä toivetta en oikein ole pystynyt täyttämään, mutta kolmannen kyllä. Tuon itsepäisen maineen sain kai siitä, etten suostunut keräämään kolehtia kirkossa, vaikka Pena oli niin suunnitellut. Kirkkoon tarvittiin eräänä sunnuntaina seitsemän kolehdinkantajaa, ja meitä Pena-paimenen lampaita oli juuri se määrä. Muut suostuivat kiltisti, mutta minä en.

Miksi pyöräni äkkipyssäsi ja heitti minut jorpakkoon? Jarruvivun panta oli katkennut (ruostunut?) poikki ja jarrut löivät jumiin. Tällaista voi sattua, jos laiminlyö pyörän säännöllisen huollon kuten minä. Uusi panta on jo hankittuna, kunhan sen vielä joku asentaa paikalleen.

Ja vielä ihan ylimääräisenä: Miksi minä en leikkaa nurmikoitani, vaikka ne rehottavat? Siksi, kun minä en voi. Niittyhumalat kukkivat ja niiden silpominen olisi synti. Siis paljon pahempi, kuin se kolehdin keräämättä jättäminen.

1247251888_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 Vai mitä?