Anteeksi vain, mutta kun minua niin kutkutti tehdä tämä. Lähetin Fazerin kuluttajapalveluun kysymyksen siitä kymmenennestä Dallaspullasta (he kirjoittavat sen pakkauksessa näin, ilman väliviivaa), joka löytyy jokaisesta yhdeksän kappaleen pullapussista. Että, onko se ihan vain markkinointikikka, vai falskaako pakkauskone? Samalla kyselin, mitä ovat mustat roskat, joita aina on kyseisten pullien pohjassa, aivan kuin nokea, mutta kun ovat vielä paistamattakin. Kirjoitin viestin eilen heidän omaan palautelaatikkoonsa, joten sitä ei ole minulla tallella. Vastaus oli sähköpostissani heti aamulla:
 
Hei!

Kiitos palautteestanne.

Dallaspulla pussissa kuuluu olla 9 kpl pullia joten pakkauskoneessa on
ollut jokin tilapäinen häiriö.

Pullien pohjassa olleista mustista emme voi ilman näytettä sanoa mitä ne
mahdollisesti on. Mikäli Teillä on tuotetta vielä jäljellä, voisitteko
lähettää sen meille näytteeksi, niin laboratoriomme tutkii asian. Näytteen
voi lähettää osoitteella
   "Asiakaspalautus"
   Fazer Leipomot Oy
   Vantaan Leipomo
   PL 17
   00941 Helsinki.

   Asiakaspalautus tunnuksella näyte tulee meille postikuluitta. Selvitämme
   asiaa ja vastaamme Teille postitse.

   Ystävällisin terveisin,

   Tarja Lindroos
   Kuluttajaneuvoja
   Fazer Leipomot
   0800 0 5000
 
Ja minä taas vastasin:
 
Hei!
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Tiedoksi vielä sinne pakkauskoneesta vastaavalle,että
tämä "tilapäinen häiriö" on jatkunut jo ainakin
vuoden ajan, joten aika monta ylimääräistä Dallas-pullaa
on pusseihin tipahtanut! Mutta ei se minua haittaa :)
terv.Riitta
 
Miten sainkin itseni hillittyä, etten huomauttanut tuosta Dallaspulla pussista, että kirjoittakaa ihan rohkeasti yhteen vaan!
 
Seuraava toimenpide on nyt mennä kauppaan ja taas ostaa ”pulla pussi”. Valita sieltä pulla, jonka pohjassa on eniten mustaa nokea, pakata se siististi pakettiin ja lähettää Fazerille. Eikö se olisi helpompaa, jos he ihan itse kävisivät katsomassa siellä tuotantolinjalla, mitä mustia hiutaleita heidän pöydällään tai kuljettimellaan on? Pienempiinkin keittiöihin on määrätty jos mitäkin omavalvontaa. Voisi siellä Fazerillakin joku joskus kurkata sinne pakastepullien pohjaan. Mutta ei kai sitten voi. Pullan täytyy ensin tulla tänne kauppaan, minun täytyy se ostaa ja lähettää sitten heille. Silloin he tietenkin voivat väittää, että olen itse pullani töhrinyt, eivätkä he ollenkaan.
 

Hiukan tunnen nyt syyllisyyttäkin. Jos saatte tästälähin vain yhdeksän pullaa, se voi olla minun vikani. Toisaalta jos pullissa ei ole nokea, se voi olla minun ansiotani. Mitenkähän Fazer minut tästä palkitsee? Lähettää pullan? Raportoin, kun uutta ilmaantuu.

 

Ps. Älkää ehdottako, että leipoisin itse pullani. Semmoiseen en ryhdy!

 

.