…kun minulle TAAS seiskan lähettivät. Tai siis eivät minulle lähettäneet, vaan sille Gunille, joka ilmeisesti meillä asuu. Talvella sain ilmaisnumeroiden tulon loppumaan, kun kiikutin lehdet samantien takaisin postilaatikkoon saatteella ettei ole meille näitä tilattu, eikä vastaanoteta. Aller-julkaisuihin myös soitin, enkä sanojani säästellyt. Kun meillä ei nyt kertakaikkiaan ketään Gunia asu, niin ei asu! Eikä minua tippaakaan kiinnosta mitkään tuksut ja nykäsen mervit, vaikka lehtiänne tänne väkisin lykkäisitte. En vaan syyttömänä jaksaisi niitä alvariinsa jätepaperiinkaan kiikuttaa. Pitäkää siellä prkl!
 
Eikös nyt yhtenä päivänä taas tuo ällöttävä painotuote ollut postilootassa. Sillä erotuksella noihin aikaisempiin, että nyt osoitelapussa myös postitoimipaikka oli ihan oikein, eikä vain lähiosoite. Keräsin kaiken rauhallisuuteni ja sivistykseni rippeet; taas oli soitettava. Että osasinkin olla asiallinen ja tyynesti selittää taas tämän jutun alusta asti, sekä perinpohjin. Kerroin myös sen, että Gun-rouvan – vai neitikö hän on – postitoimipaikkakin näkyy nyt siirtyneen tänne.
 
Tämä Aller-asiakaspalveluhenkilö siellä katsoi oikein tietokoneeltaan, että miten tämä osoitteenmuutos on heille tullut. Kertoi sitten, että ihan Väestörekisterikeskuksesta on heille saatettu tämä tieto. Gun on ilmoitettu siirtyneeksi sieltä Angelniemen Takametsäntieltä tänne 25320-alueen Takametsäntielle. Vähältä oli, ettei minulta tyyneys loppunut ja itsehillintä ihan tykkänään. Että ihan Aller-julkaisuihin ilmoittaa Väestörekisterikeskus, mutta minulle ei puhu asiasta yhtään mitään, vaikka meille on joku muuttanut!
 
Niin pitkälle olen jo mennyt, että olen Eniron henkilöhakua käyttäen kyseistä naista etsinyt. Ei löydy täältä, ei Angelniemeltä, eikä mistään. Mutta roskalehteä vaan pitää meille tilata. Huomaatte varmaan, etten ole kirjoittanut sanaakaan jääkiekosta. Mutta jos tuon kyseisen aviisin vielä postini joukosta löydän, niin sanon kyllä että…
 
 
.