Keskustelin tänään pitkään ja vakavasti dna-miehen kanssa. Hän soitti jo pari kertaa aiemmin päivällä, mutta oli niin hätäinen, että hälytys lakkasi ennen kuin ehdin vastaamaan. Vaan vihdoin yhteys toteutui, ja hän pääsi kertomaan lähteneensä soittelemaan, niin kuin puhelinmyyjät yhtenään lähtevät?
 
Dna-mies oli vahvasti sitä mieltä, että maksan puheluistani liikaa. Niin kuin myös tekstiviesteistäni. Samaa mieltä kyllä olen. Hän ehdotti minulle jotain Ilonaa, joka olisi ihan tarpeisiini ja tottumuksiini luotu. - Että pistetäänkö tulemaan? kysyi hän.
 
Sanoin, ettei minulle pistetä tulemaan yhtään mitään, ennen kuin olen harkinnut rauhassa asiaa ja – mikä tärkeintä – testannut kyseisen operaattorin asiakaspalvelun tason. Pyysin siis asiakaspalvelun puhelinnumeron ja lupasin soittaa siihen tehtyäni päätöksen.
 
Silloin dna-miestä alkoi yskittää, ja sanoin että ymmärrän tuon yskän kyllä; näin hän jäisi ilman provikkaa näppejänsä nuolemaan. Dna-mies jopa epäili, ettei asiakaspalvelussa saa tällaista operaattorinvaihtoa edes tehtyä. Merkillinen asiakaspalvelu!
 
Niinpä teimme sopimuksen: hän soittaa minulle uudestaan maanantaina. Sain asiakaspalvelun numeron, joka muuten on 044 144 044, jos jollain muullakin sattuisi olemaan heille asiaa. Soitan huomenna testisoiton kuullakseni millaista odotusmusiikkia korvaani soitetaan ja ilmoitetaanko minulle, että arvioitu jonotusaika on…a-l-l-e-k-a-k-s-i-k-y-m-m-e-n-t-ä-v-i-i-s-i-m-i-n-u-u-t-t-i-a. Raportoin tuloksista myöhemmin.
 
.