Olen ehkä jo kertonut tästä, mutta kerron taas. Kun olin syksyllä seurantakäynnillä Tyksin syöpäosastolla, kysäisin lääkäriltä yhtä asiaa, jota olin pohtinut: Jos tulee ydinkatastrofi, täytyykö minunkin hotkia joditabletteja, vaikka minulla ei ole kilpirauhasta? Lääkäri vastasi minulle ensin jonkinlaisella kauhunkiljahduksella, siis voi kauheaa mitä sinä puhut! Sen jälkeen hän ilmoitti, että siinä tapauksessa on varmaan suurempiakin murheita. Ja sitten, että EHKÄ sinun ei tarvitse. Näin täsmällisiä vastauksia lääkärit antavat. Päätin unohtaa koko joditabletit, ehkä tosiaan olisi suurempiakin huolia.
 
Tänään kuulin uutisista, että monista Suomen apteekeista on nyt kyseiset tabletit loppuunmyyty. Ihmiset ovat rynnänneet ostamaan niitä varastoihinsa, vai aikovatko peräti syödä? Syökööt minun puolestani, vaikka ihan terveellistä se ei välttämättä ole.
 
Minä sen sijaan olen nyt miettinyt pitäisikö minun jotenkin järjestää, järkiperäistää ja luetteloida kuvatiedostoni. Varmaan pitäisi. Tuota ylläolevaa kuvaakin hain epätoivoisesti, kun en muistanut millä nimellä olin sen tallettanut. Muistelin, että avainsana olisi ”latvat”, koska olin sinä päivänä ikuistanut enimmäkseen puunlatvoja ja tikkakuva oli samassa tiedostossa. Ei löytynyt tiedostoa ”latvat”. Ei myöskään ”puiden latvat”. Yritin käyttää mielikuvitustani, olisiko ”keväiset latvat”. No ei ollut. Entäs ”maaliskuun latvat”? Ei tuottanut tulosta. Oliko silloin jo maaliskuu? Ehkä olikin helmikuu. Taas hakemaan! Johan tärppäsi, löytyi ”helmikuiset latvat” ja sieltä tämä koputteleva käpytikkakin.
 
Tänäänkin räpsin muutaman kuvan. Mikä tämä allaolevakin nyt taas olisi? Löytyy nyt nimellä ”kattolumet”. Parempia ehdotuksia?