”Liittymäsi numeronsiirtotiedoissa näkyy, että olet itse pyytänyt siirron peruuttamista 22.12.2010 tämän takia numerosi ei ole siirtynyt DNA:lle Elisalta.
Jos numeronsiirtosi on yhä ajakohtainen, niin vastaathan tähän viestiin, voimme tarvittaessa pyytää sen käynnistä mistä uudelleen.”
 
Tarkalleen tämän vastauksen kirjoitusvirheineen sain sähköpostiini noin viikko sen jälkeen, kun olin kyselyni heille lähettänyt. Vastasin viestiin välittömästi, että jos siirron peruuttamista on joku pyytänyt, niin ainakaan minä se en ole ollut!
 
Taas on viikko kulunut, eikä mitään ole tapahtunut. Tosin yhtenä päivänä sain soiton, mutta en ole varma tuliko se heiltä. Vastasin kännykkääni, jonka ruudulla näkyi vieras numero.
-         Riitta.
-         Asiakaspalvelijamme yrittää ottaa teihin yhteyttä, odottakaa hetkinen…
-         Senkus vaan.
-         ….odottakaa vielä hetkinen……piip piip piip.
 
Ja puhelu katkesi. On se nyt kumma, että minun täytyy odottaa omassa puhelimessani, kun minuun yritetään saada yhteyttä, siinähän minä olen! Pian ne varmaan keksivät keinon laskuttaa tästäkin odotusajasta. Tuli soitto mistä tahansa, uutta yritystä ei ole tullut.
 

Eilen tuli tasan kaksi kuukautta kuluneeksi siitä, kun ryhdyin DNAn ”asiakkaaksi”. Edelleen puhun Elisan laskuun. ”Käynnistä mistä” . Mistä tämä asiakkuus nyt käynnistetään?