Meil on muuttanu joku viaras miäs. Se hiippailee toisinas tääl nurkis. Suamee se ei varmaanka ossa tai sit se on kuuro, mikkään ei ainakan men peril. Joskus ku mää olen laittanu ruakaa se tullee muu vastapäätä istumaan ja syä mun pöyrässäni. Yällä mää ussein herrään ku joku kuarsaa mun viäressäni. Se tiputtellee vaatekappaleitas pitkin tän huushollin lattioi, ja joskus mää haen sil komerost puhtaan pyyheliinan ku tuntuu et jottain se hakkee. Ehtosin se ain myähäseen tuijottaa silmät tapillas läppärin näyttöruutuu. Mää olen aika varma et se saa viästei jostain ulkoavaruurest. Mul on oikeen vähä turvaton olo, tiä mitä ne suunnittellee. Se on lähteny salkku kainalos monta kertaa, ja mää olen luullu et nyt se meni. Mut ain se tullee takasin, on tullu nälkä, vilu tai pairat likastunnu. Mut olen mää sihen jollaintappaa tottunu ja tuntuu mukavaltki ku avain ropisee ulko-oves. Ja koira ainaki on onnelline, ain sil on isäntääs ikävä.