Olen täält sivummalt vaivihkaa seurannu ton Partapapan pihasaunan rakentamist. Olen urhoollisestas niälly orastavat kateuren tunteeni ku sinne on tullu tähtitaivast kattoon ja sähköstetyi myrskylyhryi akkunoihin. Kai sitä jokasel tääl maailmas on jottain mitä ei muil ol, turha niit on haikailla. On mullaki aika kauniit kaakelit kylpyhuanees.
 
Tänäpän mun selfcontrollini lopultas petti. Nyt oli tekkeil joku valaseva ja väriäs vaihtava ruusu akkunan väliin. Enää mää en kestä! Pistin sit sinne kommenttii et eiks hän vois tulla tänne meil eres vähäks aikaa? Asentais simmosen lediruusun sit vaikka tota mun lintulautaani elävöittämään. Ei pahaa tekis mulleka akryylikuidut ja satteenkaaren värit, ei ollenka.
Mut ei hän voi.
 
Maailmankaikkeus halus varmaan lohruttaa muu vähä. Se pisti mun hortoilemaan halpahalliin, vaikken mää yleensä simmosis käy ja viäl kohnaamaan jottain hiton alennussukkalootaa, vaikken mää harrasta niitäkä. Niis ny ei ol ku valkosii yhrenkoon polvisukkii ja simmosii mää en ikän kinttuihini verä. Mut mää löysinki siält yhret vallan ihanat sukkahousut! Ei niis kyl sitä akryylikuituu ole, mut polyamidii. polypropyleenii ja viäl elastaaniki, mikä tekkee ne mukavan kiiltäviks ja kimmosiks. Ja niis on ruusui! Ainaki mun miälest noo on ruusui. Ja kun toi väri on niin mun makuuni, et parempi vaan ettei vaihru. Mul tuleeki ny ruususääret. Mitäs siihen sanot, Partapappa?
 
.