Ilmapallot%20012-normal.jpg

Keittiössä keittiön värisiä...

Hömppäkaupan sisäänkäynti imaisee minut yllättäen kauppahelvetin eteisaulasta. Ihmeekseni olen äkkiä keskellä vappuhuiskuja ja muuta karnevaalikamaa. Käsivarrellani roikkuu ostoskori, johon lastaan ilmapalloja, kukallisia kokoa medium ja yksivärisiä kokoa small. Ehkä muutama pötkylä serpentiiniäkin pitäisi ottaa. Eikö näissä nyt todellakaan ole värivalikoimaa tämän enempää? Nämähän ovat täsmälleen yhtä tylsän ja tunkkaisen värisiä kuin viimeksi serpentiiniä ostaessani ja silloin elettiin 1970-lukua! Otan kuitenkin. Pitäähän sitä nyt vappuna olla serpentiiniä.

Tuota pikaa olen kassalla täyttämässä henkilötietojani lipukkeeseen, jolla minut kruunataan kanta-asiakkaaksi tähän krääsäpuotiin. Toki minä haluan. Kassarouva, jolla on omituinen blondipehko, kysyy tarvitsenko pumppua ilmapallojen täyttämiseen. Juuri siitä asiasta olenkin hiukan huolestunut; onhan palloja sentään 24 kappaletta ja minulla aina puhkuessa alkaa silmissä mustua. Otan siis tietenkin pumpun. En edes tiennyt sellaisia olevan olemassa. Saan sen puoleen hintaan, koska olen kanta-asiakas. Ollut jo kaksi minuuttia.

Tiskin taakse ilmestyy toinenkin myyjä. Hänellä on mustat afrokiharat, todella kadehdittava hiustenkasvu. Oma myyjäni kysyy tarvitsenko vielä muuta. Miten olisi vappuperuukki? Hetkessä ymmärrän nuo kampaukset. Mutta selitän, että minulla on jotain rajaa sentään. Nämäkin ostokseni ovat jo tosi outoja, eivätkä kuulu tapoihini lainkaan. Mutta ehkä ensi vuonna, eihän voi tietää mihin tämä johtaa. Toivotan lähtiessäni hauskaa vappua.

Rusinapurkin parasta ennen on ollut helmikuussa vuonna 2012, mutta tiputtelen muutaman kappaletta joka puteliin. Tratti pullon suuhun ja vielä lusikallinen luomuruokosokeria. En muista milloin viimeksi olen tehnyt simaa; sehän on pelkkää sokerilientä ja hiivanlitkua, epäterveellistä ja närästyttävää, mutta nyt olen täynnä intoa. Minähän HALUAN tarjota vappuna ystävilleni simaa! (Tämä on salaisuus, mutta kerron sen tässä teille: Ostin Anttilasta jalallisia laseja, joissa on koristeena samannäköisiä kukkia kuin näissä ilmapalloissa. En mitenkään voisi kaataa simaa muihin kuin erityisiin VAPPUlaseihin.)

Ellei tämä mielenhäiriö mene ohi muutamassa päivässä, nostan luultavasti vappuna lipun salkoon. Siitäkin huolimatta, että kuusi on kasvanut ja pihka uhkaa. Katsotaan miten käy.

...ja olohuoneen pallot sävytetty verhoihin :)

Ilmapallot%20007-normal.jpg