Jestas sentään, mitkä rinnat.... Ei vaan vaaleanpunaiset votiivit, jotka voitin arvonnassa, vaikka en - kelvoton - mitään ostanut.

 
Vastoin kaikkia niitä käsityksiä, jotka minulla on omasta itsestäni, olen osallistunut kynttiläkutsuille. Tein sen jossakin harvinaisessa sosiaalisuuden puuskassani, koska tunsin kaipaavani seuraa ja toimintaa loskaiseen lauantaipäivääni.
 
Ostinko jotain? En. Se olisi tietysti ollut kohteliasta kutsujen emäntää kohtaan ja myös kynttilätäti, joka navigaattorinsa eksyttämänä oli liukastellut kilometritolkulla pikkuteitä ja harhaillut ihmisten pihoilla, olisi saanut hiukan hyvitystä vaivannäöstään. Mutta plarattuani katalogin alusta loppuun ja takaisin voin vain todeta itselleni, ettei se sisältänyt mitään sellaista, mitä olisin halunnut kotiini rahdata. Ikävä sanoa, mutta suurinta osaa noista krääsäkapistuksista en olisi huolinut edes ilmaiseksi. Joistakin olisi pitänyt minulle maksaa!
 
Ihan hauskaa minulla kutsuilla kuitenkin oli. Olen luullut, että sen jälkeen kun minulle aikoinaan esiteltiin kynttilälyhty omenan kypsentämiseen, minua ei enää voisi mikään siellä enempää yllättää. Repesin kuitenkin, kun näin USB-liittimen, jossa oli valo ja tuoksupatruuna, jonka tarkoitus on levittää miellyttävää (?) tuoksua tietsikalla työskentelevän nenään. Sadasosasekunnin ajan harkitsin jo kapineen ostamista isännälle tuliaisiksi, mutta ymmärsin onneksi äkkiä ideani järjettömyyden. Rahoille on parempaakin käyttöä. Tunsin jo muutenkin jonkinlaista lievää pahoinvointia noita synteettisiä hajusekoituksia nuuskittuani.
 
Olen ihmetellyt, ja yhä ihmettelen, mikä joukkopsykoosi saa naiset kuvittelemaan, että noissa ylihinnoitelluissa kauhistuksissa olisi jotain hienoa ja tavoiteltavaa. Eivätkö he ole koskaan nähneet kauniita ja laadukkaita sisustustavaroita? Sen jälkeen kun kynttilätädit ovat kyllästyneet heille myyntipalkintoina jaettaviin ulkomaanmatkoihin, firma ehkä järjestää heidän ilokseen seremonioita, joissa kaltaisiani vääräuskoisia kärvennetään tuoksukynttilöiden kuumuudessa. Huh huh.
 
Nykyään on kuulemma myös kynttiläsetiä. He tienaavat hyvin, koska miesten on vielä helpompi höynäyttää naisia. Lupaan mennä kutsuille vielä kerran, jos saan nähdä siellä kynttiläsedän naislauman ympäröimänä. Sitä näytelmää olisi tosi hauska seurata!
 
Jos nyt tarinasta huolimatta – tai jopa sen innoittamina – päätätte osallistua kyseisiin pippaloihin, muistakaa sitä ennen huolellisesti kerrata antamani ohjeet. Ne löytyvät klikkaamalla ”Käytösohjeet kynttiläkutsuille” tuolla vasemmalla kategoriat- laatikossa.
Ihailkaa myös kuvitusta, jonka omin pikku kätösin olen taiteillut.
 
 USB (engl.Universal Serial Bus) on sarjaväyläarkkitehtuuri oheislaitteiden liittämiseksi tietokoneeseen. (Wikipedia)
 
 
.